Langkau ke kandungan utama

Kawan

Kalau ikut kawanku ramai tapi kalau kalau betul-betul "kawan" sikit saja sebenarnya. Kalau dulu waktu aku sekolah ada 3orang kawankeras dan kawan-kawan yang tinggal di lorong jalan dua semua kira kawankeras juga semua sampai dulu kami pernah buat gang "budakpeace".

17 tahun sehingga tahun 2008 akhirnya kami semua berpisah dan berpindah, banyak betul kenangan di sana. Terlalu banyak. Kami tinggal satu lorong yang sama semua. Main sama-sama, makan sama-sama. Berniaga burger sama-sama. Malam takbir raya tidur di tangga. Main gitar sampai subuh. Semua pun perangai memang nakal. Aku sendiri pun dulu nakal, keras kepala. Banyak betul kegiatan nakal kami semua. 



Tapi sekarang semuanya sudah berubah. Masing-masing bawa haluan sendiri. Semuanya sudah dewasa, punya tanggungjawab yang perlu diselesaikan. Tiada lagi masa main. Tiada lagi masa bergurau. Kalau pun berjumpa semua rasanya nda seperti dulu. Kekok mahu bercerita.





Sedih kalau difikirkan. Semuanya sudah berjauhan. Memori memang aku nda dpt lupakan. Walau apa pun, kamu semua tetap kawanku. Dunia dan Akhirat. 

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Nukilan kehidupan 1

Teruk perbelanjaan kewanganku tahun ini walaupun sekarang baru bulan april tapi duit lebih banyak keluar daripada masuk. Aku berniaga dalam masa yang sama bekerja tapi aku rasa masih nda kukuh.

Duit masuk dan macam tsunami sekelip mata keluar deras menghentam mall dan bil utiliti yang lain. 
Statistik perbelanjaan aku  1. Duit harian untuk adik aku belajar di kk ums sekurang-kurangnya aku bagi seminggu sekali rm50. 2. Bil air yang tinggi di sebabkan pelampung paip kami rosak. RM1719. Tunggakan selama beberapa bulan kena bayar sebanyak rm600++ dan kerosakan paip utama kos buat RM80.  3. Kos ubat-ubatan untuk beliau perempuan 3. Bil pelbagai, barangan dapur, kereta, hutang motor dll
Inilah perbelanjaan ku bulan ni. Ni baru "ANTARA", belum lagi sampingan lain yang memerlukan duit. Aku menulis bukan sebab aku mengeluh tapi supaya aku lebih kuat untuk menghadapi ini semua. Aku simpan semua masalah ini biar aku sendiri yang selesaikan. 
Aku tengok gambar orang susah. Aku rasa sus…

Test test

Banyak kali sudah aku cuba buat blog, haraplah berjaya kali ini. 
Sebelum ini banyak kali tergendala, aku pun nda tau mahu tulis apa di blogku disebabkan kepincangan idea dan tiada pengalaman dalam penulisan  Dan tahun ini aku cuba berniaga BUNDLE secara kecil-kecilan dan kalau dulu punya ligat aku mahu cari bundle tapi sekarang asal nampak singgah. 
Terbalik kehidupan sekarang.